Zwemmen en boodschappen doen - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu Zwemmen en boodschappen doen - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

Zwemmen en boodschappen doen

Door: Henk en Nellie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Nellie

15 December 2017 | Oeganda, Tororo

Vandaag gingen wij met Wilma en de jongens naar Tororo om te gaan zwemmen en boodschappen doen. Het eerste stuk was vrij goed te rijden, maar het laatste stuk waren ze bezig met de weg. De zandwegen zijn soms zo slecht dat zijn weer geëgaliseerd worden. Een grote buldozer kwam onze kant en we maar moeilijk over de grote laag zand heen en om onze weg te vervolgen. Hier geen bordjes met wegomlegging of werk in uitvoering. We kwamen aan in het zwembad en het was heel rustig. Er stopte nog een andere auto en hieruit kwam wel een heel voetbalteam. Dus toch een drukte in het kleine bad. Henk moest een sportbroekje en Nellie moest haar korte broek en hempje aan om te zwemmen in het zwembad bij het hotel. In Nederland zou je denken dat kan echt niet, maar in Oeganda is dat geen probleem. Het water was heerlijk en wij hadden als blanke veel bekijks. We leken net vissen in een aquarium. Na het zwemmen gingen wij boodschappen doen. In het centrum aangekomen hoorden wij een grote knal en zagen wij een hoop rook. Er bleek iets aan de hand te zijn, waarbij het ingrijpen van de politie nodig was. We gingen naar de markt en die was verplaatst. De oude markt is helemaal afgebroken en wordt opnieuw opgebouwd. We kochten weer heerlijke mango's, bananen, ananas en wat groente. We gingen ook nog even naar de supermarkt. We konden helaas door de onrust die dezelfde weg terugnemen en zijn via de hoofdweg terug naar Chawolo gereden. Aan het einde van de middag dachten we nog lekker te relaxen totdat we luid gejoel en gelach hoorden. Wij liepen daar heen en zag dat Dasan met zijn vriendjes/familie aan het voetballen was met de nieuwe bal die wij gisteren hadden gegeven. Het was mooi om te zien hoeveel plezier de jongens hadden met de bal.