Afscheid CDHope kids en bezoekjes - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu Afscheid CDHope kids en bezoekjes - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

Afscheid CDHope kids en bezoekjes

Door: Henk en Nellie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Nellie

11 December 2017 | Oeganda, Tororo

Op maandagmorgen dachten we nog even tijd te hebben om een stukje te lopen. Eental kids zouden vandaag vertrekken om negen uur, maar zoals jullie al weten wordt dit meestal meer dan één uur later. Om negen uur stond ineens Emma voor de deur of we direct kwamen, want de bodaboda waren er, onze mond viel open van verbazing "how is this possible". We pakten onze fietsen en uiteindelijk duurde het nog zeker een half uur voordat Esther, Suzan K., Miria en Jonarthan vertrokken. We namen van hun afscheid en ook afscheid van Benja, die een uur later zou vertrekken. Rond half elf gingen wij gezamenlijk met onze gidsen Suzan N. en Kevin naar Agnes, Christine, Kelly, innocent en Florence. We werden hartelijk ontvangen. Florence lag nog te slapen omdat zij ziek was. Bij het horen van het uitpakken van de cadeautjes was ze direct weer bij de pinken! Het was heel gezellig en we hebben leuke foto's kunnen maken. Het gaat redelijk goed met dit gezin naar omstandigheden. Tim en Wilma ondersteunen dit gezin. Het is nu een droge tijd en kans op voedsel tekort in de komende periode neemt nu toe. In de middag gingen wij op de fiets naar Lydia en haar gezin. Patrick heeft nu een baan in Tororo, maar het gezin is hier niet blij mee. Ze missen hem erg, want hij komt pas 24 december thuis. Mercy bid voor hem, dat hij weer naar Chawolo terugkomt, zeker nu haar moeder op bevallen staat. Leuke en enthousiaste gesprekken gehad met Mercy als tolk. Het laatste bezoek van deze dag was bij Ismaél. Het was triest om te horen dat 1,5 maand geleden zijn grootvader was overleden. Deze zorgde voor hem, omdat zijn moeder werkt. Het was zwaar voor Ismaël want kookt nu voor zijn broer Shaban en verzorgt de tuin. Hij was heel blij met de cadeaus en wij wenste hem veel sterkte toe en hoopte voor hem dat zijn moeder snel weer terug zou komen. In de avond kwamen Suzan N. en Emma bij ons eten. Nellie kookt echt hollands, gebakken aardappelen met bonen, witte bonen en chilisaus en een hamburger. Het eten smaakte hun goed en we hadden leuke gesprekken. Om half negen vertrok Suzan, zij had nog dingen te doen in het huis van Tim en Wilma, zij past op de honden. Emma bleef tot tien uur. De gesprekken waren heel bijzonder. Hij pakte de bijbel en las stukjes uit Mattheus en Petrus en gaf hier uitleg over. De kern was "be humble and gentle!" Nellie sloot de avond af met gebed.

• 12 December 2017 - 20:09

Henk:

Mooi om jullie verhalen te lezen over de voortgang van het scholen project.
    En over diverse personen die wij okk wel eens in Oeganda hebben ontmoet .