Reis naar Chawolo, dag 1 en 2 - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu Reis naar Chawolo, dag 1 en 2 - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

Reis naar Chawolo, dag 1 en 2

Door: Henk en Nellie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Nellie

06 December 2017 | Oeganda, Tororo

We werden door Christine uitgezwaaid en Rob bracht ons naar het vliegveld. Na een vlucht van elf uur kwamen we aan in Entebbe. Michael stond als op ons te wachten en reed ons naar een hotel in Kampala. Na een prima, maar warme nacht, kwam Michael ons weer ophalen. Eerst boodschappen doen en daarna op kraamvisite bij hem en zijn vrouw Joan en hun zoontje Mikael. Bij aankomst was de opwinding alom over ons muzungus. Miakel was absoluut niet bang voor ons en na een gezellig bezoek gingen we met z'n allen naar Red Chili voor de betaling van de safari komende zomer. Joan en Mikael werden weer thuis afgeleverd en wij vervolgde onze weg naar Chawolo. De reis was ons al aardig bekend, maar toch zagen we weer leuke dingen zoals de Jezus en Mariashop, jongen op een stilstaande fiets, die al fietsend de slijpsteen in beweging bracht en de halve koeien aan de haak en natuurlijk de meubelbouleva of te wel de banken in openlucht onder het rode stof.
We kwamen net voor donker aan. De ontvangst door Tim, Wilma en de jongens waa weer hartelijk en in de avond gingen wij hun een lekker hapje eten en bijpraten. Laat in de avond liepen we terug om de mooie sterrenhemel.