Kerk en kraamvisite - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu Kerk en kraamvisite - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

Kerk en kraamvisite

Door: Henk en Nellie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Nellie

17 December 2017 | Oeganda, Tororo

Op zondagmorgen hadden we ruim de tijd om ons gereed te maken voor de kerk. Er was dus nog even tijd voor een kleine wandeling met de verrekijker en fototoestel. Nellie had eindelijk de perfecte foto van de zwarte vogel met de knalrode borst. We liepen naar de kerk en konden het gezang zoals gewoonlijk van een afstand horen. Nellie zat nog maar net of de kleine Florence kwam op haar schoot zitten. Dit keer waren er bezoekers uit Kentucky en een missionaris van de moederkerk. De Amerkaan vertelde hoe de kerk in India aan het groeien door het opstarten van thuiskerken. Hij vertelde hoe zij dit deden aan de hand van de film over Jezus in lokale taal en daar starten zij met cursus. Inmiddels zijn er meer dan 900 thuiskerken in India. Natuurlijk moesten wij ons wederom weer voorstellen. Na de dienst was er gelegenheid voor ons om de kerkkaarten uitdelen aan de bevolking, maar zij zeer dankbaar voor. Voor de kleintjes hadden wij ballonnen meegenomen. Na de kerk ging Nellie nog de frame halen om nog een aantal van de ontbrekende kinderen op de foto te zetten. In de middag even de tijd om wat verslagen te maken, maar helaas konden wij deze niet olaatsen wegen onderhoud van de site. We hadden om 16:00 uur afgesproken bij Patrick en Lydia om de baby te bewonderen. Het is een schattige prachtige baby. Nellie mocht deze direct vasthouden en de baby zocht al snel naar melk bij Nellie. Helaas staat zij al jaren droog. Natuurlijk moesten er foto's gemaakt worden. Nellie had schattige babykleertjes meegenomen en Patrick en Lydia waren hier zeer dankbaar voor. Lydia zag er trouwens goed uit, ze was wel vermoeid, maar zij heeft zeer goede hulp van haar dochters en buren.Toch is het hier heel anders, want na een dag rust moet meteen volop aan het werk. Kraamverzorgster kennen ze hier niet. Tijdens het bezoek werd bij Patrick en Lydia een klein solarpaneel geïnstalleerd met een kleine batterij en een TL (led). Het was leerzaam om te zien hoe deze geïnstalleerd werd en brandend werd afgeleverd. Na ons bezoek nog even met Wilma en Mercy gesproken over het maken van de laatste foto. Daarna moesten wij kokkerellen voor 8 personen. Nellie toverde een nieuw recept uit haar hoge hoed. Bij de rijst maakte Nellie een saus van pompoen, met tomaat, ui, courgette en wortel. Julius en zijn gezin, Emma en Alex (die zaterdag was aangekomen voor een bezoek) waren zeer enthousiast over de lekkere saus. Om tien de vaat maar direct weggewerkt en konden wij naar bed.

• 19 December 2017 - 09:06

Geralda En Jos:

Hallo Henk en Nel,

We lezen veel goede berichten, dat is mooi.
    Slapen de gasten uit Kentucky in hetzelfde guesthouse als jullie?
    Dat zal dan wel even aanpassen zijn.

Succes verder en groeten aan Tim en Wilma.

G. En J.

• 19 December 2017 - 09:24

Henk En Nellie Van Der Vliet:

Bedankt Jos en Geralda, we zullen de groeten doen! Nee zij sliepen niet bij ons. Ze waren elders te gast.