Zondag, ontmoeting in de Kerk en pizza's - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu Zondag, ontmoeting in de Kerk en pizza's - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

Zondag, ontmoeting in de Kerk en pizza's

Door: Henk en Nellie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Nellie

10 December 2017 | Oeganda, Tororo

Op zondagmorgen eerst naar het CDHopehome om afscheid te nemen van Benja. Dit bleek echter een misverstand want Benja vertrekt morgen. Om kwart over tien liepen wij gezellig met Benja naar de kerk. Tot onze verbazing was de kerk vrij leeg. Dit kwam doordat iemand dichtbij was overleden en vele kinderen zich moesten laten identificeren. Dit jaar is het nieuw dat iedereen zich moet laten registreren en de meeste kinderen hebben geen identificatiebewijs. We zaten naast Faith en Jason leidde de warship. Hope, Samuel en nieuwe baby Joyce. Baby Joyce droeg geen luier, want Henk zag een plasje lang de jurk van haarf moeder naar beneden lopen en kreeg wat spetters tegen zijn been. Tijdens de dienst werd wij zoals gewoonlijk uitgenodigd om iets te zeggen en Nellie deed de groeten van onze kerk en vertelde dat volgende de kerstdagen worden uitgedeeld. Dominee Paul was niet aanwezig vanwege pech met de brommer en Emma ging voor tijdens de preek. We waren onder indruk van zijn bijbelkennis en uitleg hiervan. Hij vertelde ons dat hij elke dag de bijbel leest. De kerkdienst duurde tot half twaalf dat was één van de kortste diensten die ooit mee maakte. Na de kerkdienst even lekker relaxen onder de bomen en luisteren en kijken naar de vogels. Kevin kwam er gezellig bij zitten en genoot van de limonade. Om drie uur gingen we naar het CDHopehome om met elkaar pizza's te maken. Nellie had dit beloofd op de whatapp aan Emma, vandaar! Het werd wel een hele uitdaging omdat we niet de beschikking hadden van een oven. Het deeg rees heel snel in deze warmte. We bakten eerst één kant en belegde de gebakken kant met een saus van tomaat en ui en italiaanse kruiden en wat kaas. Totaal bakten wij 38 pizza's (formaat pannenkoek). Jonathan schreef nog even het recept op, want hij wilde dit thuis ook maken. We smulden met z'n allen hiervan en de pizza's deden niet onder van de echte! De naam van CDHopehome was tijdelijk gewijzigd in Pizzeria CDHope. Als een toetje hadden weij nog een heerlijk saromapudding gemaakt.

• 12 December 2017 - 12:40

Ilse:

Creatief hoor, pizza bakken zonder oven. Dat recept van de pizza ontvang ik ook graag!

• 12 December 2017 - 20:06

Christine :

Pizza's di mama Nellie. Dat is weer eens iets anders dan pannenkoeken. Zo blijven jullie goed aan de bak :-)