End of term, dag 4 - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu End of term, dag 4 - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

End of term, dag 4

Door: Henk en Nellie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Nellie

08 December 2017 | Oeganda, Tororo

Vandaag is het de laatste dag van de school zoals gewoonlijk afgesloten met voetbalwedstrijden.Het zou om 9 uur beginnen, dus wij waren op tijd.Maar wij hadden kunnen weten dat het pas om 10.15 uur begon! De eerste wedstrijd tussen de meisjes van primary onderling en daarna de jongens. Daarna voetbalden de middelbare scholieren tegen de leerkrachten en staf. Nellie deed ook weer mee, maar ging gelukkig niet alle duels aan op dit hobbelig veld. Henk deed mee met de leerkrachten tegen de jongens, ook nu was het oppassen geblazen in de duels. Helaas verloor Nellie en Henk speelde gelijk. Oscar zorgde voor de muziek dit jaar. Benja floot een aantal wedstrijden en ook Jacob kwam in actie om te fluiten. Tijdens de wedstrijden was Nellie bezig om foto's te maken voor de sponsorsouders en Henk was gezellig aan het kletsen met de leerkrachten. Er waren vele stafleden vanaf 's morgens vroeg 6:00 uur om het eten voor te bereiden voor de ouders, kinderen, staf en onderwijzers. Rond twee uur was het tijd om met het eten te beginnnen.
Er werden rijen opgesteld beginnend bij de kleuters. Eerst handen wassen met water ui de jerrycan. We aten rijst, aardappels, saus van erwten, pindasaus, chapati en stukje vlees. Het eten smaakte prima.
Na het eten moest iedereen zijn bord en bestek afwassen. Iedereen ging nu de hal in voor het laatste programma. Helaas was de hal niet groot genoeg, waardoor een aantal door de ramen moesten kijken.We begonnen met het volkslied. Iedere klas had een dansje of een liedje ingestudeerd . Bij sommig optredens werd hardop geklapt, gejuicht, vooral bij een optreden van drie scholieren van de middelbare school. De enige jongen die daar bij stond had hele goede dans moves, daarom werd heel hard gelachen door de andere scholieren. In het programma was ook ruimte voor een vertegenwoordiger van de ouders. Het was bijzonder om te horen hoe de ouders over de school dachten. Zij waren positief en kritisch. Tim sloot af met het beantwoorden van de vragen van de ouders en een leuke rap in samenwerking met het publiek. Het was inmiddels al laat, tegen zevenen, we moesten in het donker naar huis.

• 10 December 2017 - 11:35

Geralda En Jos:

Hallo Henk en Nellie, leuk om jullie verhalen te lezen, terwijl we zelf aan de andere kant vd wereld zitten.
    Nog veel plezier en succes gewenst. Doe ze de groeten!
    Geralda en Jos

• 10 December 2017 - 22:16

Christine:

Leuk om te lezen! Groeten vanuit Kamerik. Hier een dik pak sneeuw.

• 10 December 2017 - 23:57

Dr. Burt:

Terwijl jullie een nappie doen schrijf ik dat in een winters landschap ook hier het werk voor CDHope doorgaat. Er is weer een aanvraag naar de Wilde Ganzen de deur uit, hopelijk met succes.
    Ook de kerstsamenzang staat inde steigers, de flyer is nagenoeg klaar, we doen maar iets minder dan de Nieuwsbief, nu nog ff de collectanten regelen.

Kussen voor de collega teachers!

Veel plezier daar en we lezen graag iets over de solarlampen.

B.

• 12 December 2017 - 12:04

Henk En Nellie:

Leuk om jullie reacties te lezen, Jos en Geraralda nog veel plezier!
    Bert je hoort van ons, we hebben gelukkig nu even internet.
    Christine het pak in Holland verdwijnt hier binnen een seconde, het is hier ontzettend heet!
    Groetjes van je collega.