Uitpakken en CDHopekids begroeten, dag 3 - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu Uitpakken en CDHopekids begroeten, dag 3 - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

Uitpakken en CDHopekids begroeten, dag 3

Door: Henk en Nellie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Nellie

07 December 2017 | Oeganda, Tororo

Op donderdag even tijd genomen om bij te komen en heerlijk ontbeten op de veranda luisterend naar de vogels. Even tijd genomen om de koffers uit te pakken voor het douchen, want is hier erg warm. Onze buurman Kevin vond het ook weer gezellig dat wij er waren en bleef een poosje hangen voor een gesprek. Het werd tijd om de kinderen te begroeten. We liepen in de hete zon naar het CDHopehome. Onderweg met een bewoner gesproken, die zijn land aan het wieden was. Hij vertelde dat het veel te lang droog is en wat geplant niet goed groeit, maar hij had er alle vertrouwen dat God hierin zou helpen. Halveweg kwamen wij eerst Jonathan en Oscar tegen, zij waren onderweg naar de naaister en daarna Emma. We zagen bij het CDHopehome Suzan K. onder de mangoboom zitten. We hadden haar bijna niet herkend, omdatzij lang gevochten haren heeft. Ze was blij dat om ons te begroeten en vroeg natuurlijk weer naar haar sponsors. Daarna kwam Miria aangerend en begroete enthousiast. Daarna volgde Benja en Esther, Brian en Elphas waren nog in Tororo. Suzan N. kwam later die dag aan. De bouw van de basisschool vordert rap. Er werken wel 40 bouwvakkers aan dit project en zij hopen voor het begin van het schooljaar klaar te zijn. Het is bijzonder om te zien hoe Tim en Wilma dit managen. We hebben met de kids gezellig een hele poos gesproken onder de boom en telkens konden wij bekende begroeten zoals teacher Agnes, Ben en nog wat leraren. Het was ook heel bijzonder om Esther, die vroeger in Shaloom werkte, om haar nu te begroeten bij CDHope. Wij hadden namelijk Esther al verscheidene keren ontmoet bij Shaloom. Een leuke nieuwtje is dat teacher Agnes zwanger is, dus in juli kunnen we weer op kraamvisite. Toen we na de lunch terugliepen hadden we onze vaste clan , Painato Patrick en nog een stel kinderen al weer aan onze hand.Toen Henk begon te fluiten was het feest.Op het veld kwam er een meisje van een jaar of twee naar Nellie en strekte haar armpjes uit om opgetilt te worden Het bleek Florence het zusje van Innocent te zijn.Ze begon Nellie te knuffelen en aaien. De kinderen hadden om bingo gevraagd en aangezien dit weekend een aantal vertrekken, besloten we dit aan het eind van dag te doen. We hadden er pepernotenbingo gedaan, dus niet krassen maar leg er een pepernoot op. Sommige aten de pepernoten snel op of beten deze door de middag, zodat zij de helft op konden eten. Na het spel mochten ze de pepernoten opeten, ze konden niet wachten. Nog wat kerstkaarten gemaakt en daarna vertrokken we in het donker met onze Wakawaka lamp om ons bij te schijnen.

• 11 December 2017 - 16:39

Ilse:

Wat mooi om te lezen hoe jullie aandacht hebben voor alle kinderen, heel toepasselijk, die pepernotenbingo. En gaaf dat de bouw zo voorspoedig gaat en goed gemanaged wordt! Groetjes aan iedereen!

• 12 December 2017 - 11:47

Henk En Nellie:

Dank je wel Ilse, we genieten enorm van de kids!